onsdag 3 december 2008

Första inlägget på nya Nickekocks matblogg!

..tillfället kräver nästan champange... Jag har funderat och funderat över vad jag egentligen ska skriva om, tills det för några dagar stod klart för mig: Jag ska skriva om hur jag tar fram mina maträtter. Min reasearch, mina idéer, mina funderingar och mina slutsatser.. och förhoppningsvis massa bilder på läcker mat...=) Ett och annat inlägg om företagande kan nog också slinka in emellanåt.

Kort om mig är att jag är kock och att jag nyligen startat en cateringverksamhet. Jag har haft en mängd olika kockjobb, det senaste vid Svenska ambassadörsresidenset i Zagreb, dessförinnan var jag student på Restauranghögskolan i Grythyttan.

När jag återvände från Zagreb i somras, efter nästan tio år utanför Uppsala(född och uppväxt här..) hade jag redan bestämt mig för att försöka på egen hand. Jag hade ett bröllop inbokat direkt och tänkte att det får bära eller brista. Hitills har det burit, men det är fortfarande en liten operation det här. Jag har några hinder att ta mig förbi först. Närmast på tur står körkortet(bokade massor av lektioner på körskolan idag, med början nästa vecka), efter det måste jag ha en bil. Sen det självklara målet: Ett kök. För tillfället hyr jag in mig i kök vid behov. Det fungerar. Men det är en logistisk utmaning och ett evigt kånkande på kartonger. Upp och ner för trappor.... Tror på fullt allvar att jag kan femfaldiga min produktion bara genom att ha ett eget kök. Men körkort och bil kommer först. I´ll keep you posted...

Inga kommentarer: